Κυριακή 18 Ιουλίου 2021

Πολύγυρος ... αύριο

Του Θωμά Καπλάνη (Δικηγόρος, πρώην Δήμαρχος Πολυγύρου)
Έχω εκφράσει επανειλημμένα τη θέση ότι απαιτείται ένα συγκεκριμένο και πιστά τηρούμενο πλάνο προκειμένου ο Πολύγυρος να αναπτυχθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε, αφενός να μεγαλώσει πληθυσμιακά (σε βάθος 20ετίας να φτάσει τις 10.000 έως 12.000 κατοίκους) και αφετέρου να μην απολέσει τα ιδιαίτερα και πολύ ελκυστικά χαρακτηριστικά που έχει σήμερα, δηλαδή αυτά της απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς, της εξαιρετικής ποιότητας ζωής και της αίσθησης απόλυτης ασφάλειας των κατοίκων του.
Μια βασική παράμετρος για την επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι η ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας. Η προσέλκυση επισκεπτών στην πρωτεύουσα πρέπει να τεθεί σε νέες βάσεις και να αποτελέσει κυρίαρχη επιδίωξη κάθε αρμόδιου φορέα. Πέραν της έλευσης τουριστών κατά τους θερινούς μήνες (πράγμα που αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο και χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης), αυτό που θα πρέπει να οργανωθεί και να προωθηθεί συστηματικά είναι η προσέλκυση επισκεπτών από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Απρίλιο.
Το πιο μεγάλο πλεονέκτημα που έχει ο Πολύγυρος (αλλά και γενικότερα η Χαλκιδική) έχει όνομα. Και αυτό είναι ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ. Ένας υπερσύγχρονος δρόμος που ξεκινά από τους Κήπους του Έβρου και καταλήγει στην Ηγουμενίτσα, συνολικού μήκους 670 χιλιομέτρων. 
Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημά μας σε σχέση με όλες τις άλλες περιοχές που διατρέχει ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος; Μα φυσικά ότι βρισκόμαστε ακριβώς στη μέση της διαδρομής. Αλεξανδρούπολη – Πολύγυρος 3 ½ ώρες, Γιάννενα – Πολύγυρος 3 ½ ώρες. Αυτό θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε.
Οι 3 ½ ώρες διαδρομής για να πας κάπου για Σαββατοκύριακο είναι κάτι που όλοι το αποδέχονται. Φεύγεις το μεσημέρι της Παρασκευής και νωρίς το απόγευμα έχεις φτάσει στον προορισμό σου. Αυτός λοιπόν ο άξονας, Αλεξανδρούπολη – Γιάννενα, πρέπει να αποτελέσει τον μεγάλο στόχο μας. Μέσα σε αυτόν το άξονα υπάρχουν πολλές πόλεις (και αντίστοιχα πολλές Περιφερειακές Ενότητες – Νομοί) που απέχουν από τον Πολύγυρο πολύ λιγότερο από 3 ½ ώρες. Από τη μία πλευρά Έβρος, Ροδόπη, Ξάνθη, Καβάλα με συνολικό πληθυσμό σύμφωνα με την πιο πρόσφατη απογραφή 496.125 κατοίκους. Και από την άλλη Ημαθία, Κοζάνη, Γρεβενά, Ιωάννινα και Θεσπρωτία (η τελευταία λίγο πέραν των 3 ½ ωρών) με συνολικό πληθυσμό 534.053 κατοίκους. Σύνολο, 1.030.178 κάτοικοι πάνω στον συγκεκριμένο οδικό άξονα.
Σε αυτούς θα πρέπει να προσθέσουμε και τους κατοίκους άλλων Περιφερειακών Ενοτήτων που ναι μεν το βασικό τμήμα της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ δεν διέρχεται από αυτές, αλλά βρίσκονται είτε εκατέρωθεν και πλησίον αυτής, είτε μακρύτερα μεν αλλά πάντως εντός της αποδεκτής χρονικής διάρκειας του ταξιδιού, δηλαδή μέχρι 3 ½ ώρες από εδώ. Αυτές είναι Δράμα, Σέρρες, Κιλκίς, Πιερία, Πέλλα, αλλά και Καστοριά, Φλώρινα, Λάρισα και Μαγνησία με συνολικό πληθυσμό 1.197.585 κατοίκους.
Αν σε αυτούς προσθέσουμε και το 1.110.312 κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, τότε ο συνολικός πληθυσμός αυτής της ευρύτερης περιοχής ενδιαφέροντος ανέρχεται σε 3.338.075 κατοίκους. 
Δεν είναι και άσχημα …….. Περίπου το 30 % του συνολικού πληθυσμού της χώρας.
Σε αυτούς θα πρέπει να απευθυνθούμε, και μάλιστα με όλους τους δυνατούς τρόπους και με όλες τις μεθόδους. Και τις πιο σύγχρονες, αλλά και τις πιο παραδοσιακές. Πρέπει όμως εμείς να πάμε σε αυτούς για να τους πείσουμε να μας επισκεφτούν και όχι να περιμένουμε να έρθουν σε εμάς από μόνοι τους. Και πρέπει να αρχίσουμε άμεσα.
Ας αφιερώσουμε έναν ολόκληρο χρόνο για να οργανωθούμε και για να προβάλουμε τον τόπο μας. Τα πρώτα απτά αποτελέσματα θα τα δούμε τη χειμερινή σεζόν 2022-2023. Αρχικός στόχος να προσελκύσουμε το 2 %ο, δηλαδή 6.700 περίπου επισκέπτες στο επτάμηνο, το οποίο σε τρία χρόνια μπορεί να γίνει 5 %ο, δηλαδή 17.000 επισκέπτες περίπου.
Από αυτό θα ωφεληθούν όλες οι περιοχές του Δήμου μας αλλά και επιχειρήσεις πέραν των στενών ορίων αυτού. Καταλύματα, εστίαση, διασκέδαση, λιανεμπόριο αλλά και όλοι εν γένει οι τομείς της τοπικής οικονομίας. 
Να μην βιαστούμε να χαρακτηρίσουμε όλα αυτά ανέφικτα και απραγματοποίητα. Οργάνωση και επιμονή χρειάζεται. Αξίζει να το επιχειρήσουμε. Μην επιλέξουμε και αυτή την φορά τον εύκολο δρόμο της παραίτησης και της απόρριψης χωρίς καν να προσπαθήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου